´´STEAM(Fen-Teknoloji-Mühendislik-Sanat-Matematik) Nedir?

´´STEAM(Fen-Teknoloji-Mühendislik-Sanat-Matematik) Nedir?

STEM açılımı, Science (Bilim), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) Art (Sanat) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinden meydana gelmektedir. STEM bu 4 disiplinin bir araya gelerek oluşturduğu, öğrencilerin teorik derslerde gördükleri konuları farklı uygulamalarla deneyimlemelerini sağlayan bir programdır. Öğrenciler hem matematik ve fen bilimlerinin günlük hayatta ne şekilde karşımıza çıktığını öğrenebilmekte, hem de erken yaşta mühendisliğe karşı ilgileri oluşmaktadır.

STEAM altyapısı ile türetilmiş çeşitli programlar da bulunmaktadır.Bu programlarda öğrencilerin bilgisayar ortamında veya fiziksel ortamda tasarım alanında gelişimleri amaçlanmakta ve görsel becerilerini geliştirecek uygulamalar yapılmaktadır. Bir başka örnek de STREAM, robotik disiplininin dahil edilmesiyle meydana gelmiştir. Matematik ve fizikte öğrenilen bilgilerle robotik uygulamalar üzerinde deneyler yapılmaktadır. STEM eğitim yaklaşımı ülkemizde terimin Türkçeleştirilmesiyle FeteMM adıyla karşımıza çıkmaktadır.

STEAM Eğitimi ve Önemi

STEAM eğitim yaklaşımı yıllardır Amerika ve Avrupa'da bir çok ülkenin müfredatının şekillendirilmesinde kullanılmaktadır. Bu yaklaşım Milli Eğitim Bakanlığı tarafından da benimsenmekte, bu yaklaşıma katkı sağlayan çeşitli projeler de YEĞİTEK öncülüğünde desteklenmektedir. Bu eğitimin genel müfredata uygun hale gelmesinin ülkeler için en büyük önemi bilim ve teknoloji alanında güçlü bir altyapı kurarak üreten, geliştiren, geleceğe yön veren yeni nesiller oluşturmaktır.

Teknolojinin ilerlemesiyle değişen dünyamızda her geçen dönem yeni meslek alanları da sektörlerde yer ediniyor, hali hazırdaki meslekler de değişim süreçlerine giriyor. Artık mekanik sistemler yerlerini elektronik sistemlere ve bilgisayar yazılımlarına bıraktı. Bunun haricinde tıp sektörünü göz önünde bulundurduğumuzda robotlarla gerçekleştirilen ameliyatlar bulunmakta. Reklamcılık, sinema ve televizyon sektörlerinde artık Drone'lar ile yayınlar yapılmakta. Eğitim içeriklerinin sürekli düşünmeye, tüketmenin dışında üretmeye teşvik etmesi sayesinde öğrencilerin analitik düşünebilmeleri, sebep-sonuç ilişkisini kurabilmeleri, bakış açılarının genişlemesi ve girişimci bir karakteristik edinmeleri daha kolay oluyor.

 

17.04.2019 2913

17-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-201917-04-2019